Συσχέτιση με εκπαίδευση

Η εκπαιδευτική μεθοδολογία του παιδαγωγού Freire ακολουθεί μια διαδικασία αποκάλυψης των σχέσεων μεταξύ δασκάλου και μαθητή μέσα στον ιστορικό-πολιτιστικό πλαίσιο τους. Η σχέση αυτή οδηγεί στον κριτικό στοχασμό του κόσμου μέσω του οποίου αποκαλύπτεται όχι μόνο η συνολική εικόνα του, αλλά και οι αιτίες ύπαρξης των φαινομένων.

Η μεθοδολογία αυτή ονομάζεται από τον ίδιο το Freire ως «προβληματίζουσα» μέθοδος. Το περιεχόμενο αυτής της μεθόδου οργανώνεται από τους εμπλεκόμενους σε αυτήν βάση των παραγωγικών τους θεμάτων. Η εφαρμογή της στηρίζεται στη διερεύνηση των σημαντικών προς τους ωφελούμενους θεμάτων.

Η διερεύνηση των θεμάτων που απασχολούν τους εκπαιδευόμενους ξεκινά με τον καθορισμό του σκοπού της. Έπειτα οργανώνεται η παιδαγωγική δράση μέσω της δημιουργίας σχέσεων. Το επόμενο βήμα είναι η συλλογή στοιχείων από τον υπό έρευνα πληθυσμό, κωδικοποίηση των πληροφοριών και αποκρυπτογράφηση των βασικών εννοιών. Τέλος, γίνεται συστηματική και ολιστική μελέτη των ευρημάτων της έρευνας και έπειτα ξαναπαρουσιάζεται στους εκπαιδευόμενους μέσα από διάφορες μεθόδους. Κάτω από αυτές τις συνθήκες πραγματώνεται ο κοινωνικά κριτικός χαρακτήρας της σκέψης.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: