Συμμετοχική Έρευνα Δράσης

Η Συμμετοχική Έρευνα Δράσης (Participatory Action Research) είναι μία μεθοδολογία απελευθέρωσης που επηρεάστηκε πολύ από τον επίσης λατινοαμερικάνο Fals Borda και θεωρείται συνέχεια της παλιάς απελευθερωτικής παράδοσης στην εκπαίδευση, στην οποία ανήκει ο Φρέιρε, ως κομμάτι της νέας ριζοσπαστικής παιδαγωγικής. Όπως και στο παράδειγμα που προαναφέρθηκε από το Πανεπιστήμιο του Cornell χρησιμοποιούνται οι προσωπικές ιστορίες για την κατανόηση της πραγματικότητας, πρακτική που κατά τους ερευνητές έχει την ελπίδα με το μέρος της, αφού ξεκινάει από το τι έχουμε και όχι από το τι μας λείπει. Ένα από τα 4 βήματα που προτείνει σε αυτή τη μέθοδο ο Fals Borda  είναι η συλλογική μάθηση που σε αυτό το παράδειγμα αφορούσε στους κοινωνικούς τοπικούς αγώνες, οι οποίοι προσφέρουν ελπίδα στους εκπαιδευόμενους βλέποντας παραδείγματα κοινωνικής δράσης που πέτυχαν τους στόχους τους. Αυτό που πρέπει να νικηθεί είναι να μη φοβόμαστε το φόβο μας μπροστά σε κάθε σύγκρουση που μπορεί να επέλθει κατά τη διαδικασία του διαλόγου. Αντιθέτως, οι συγκρούσεις θεωρούνται παραγωγικές στη μετασχηματιστική εκπαίδευση, αφού άλλωστε δεν υπάρχει κανένα είδος ειρηνικού μετασχηματισμού (Pyrch, 2007).

  • Trackback are closed
  • Σχόλια (0)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: